Gdy tworzymy mape ze światłem niema żadnych problemów. Lecz gdy zrobimy jakiś zamknięty budynek zaczynają się ciemności i trzeba troche pomieszczenie rozjaśnić. W tym poradniku pokaże wam pare sposobów
1. Podstawowym źródłem światła w pomieszczeniach u każdego z was na pewno jest Neon z obiektów.
Klikamy wstaw obiekt i ustawiamy pod sufitem i gotowe.
2. Innym rozwiązaniem jest wykorzystanie światła z mapy
Gdy zbudujemy już budynek wtedy bierzemy sie za sufit.
Sufit robimy jak chcemy lecz trzeba pamietac zeby zostawić otwor w suficie dość duży żeby wiecej światła wpadało
Ale my chcemy zamkniete pomieszczenie bez otworu w dachu... Nic prostszego
Piętro ustawiamy (w moim przypadku) na 1e.
I ustawiamy sufit, "wlaczony" i "pod" ustawiamy jakieś szkło. Środek bez różnicy i tak widać nie bedzie
Wstawiamy w wolne pole.
Klikamy prawym klawiszem myszy na nasze szkło i włączamy "opcje". Włączamy przezroczystość i wpisujemy 230.
I gotowe
3. Kolejny sposób lecz chyba najgorszy bo daje najmniej światła Jest postawienie w budynku automatu z obiektów.
Daje on troche światła i może tez udekorować nasze pomieszczenie.
4. Ostatnim sposobem Jest wykorzystanie neonów z okienka z teksturami.
Moim zdaniem najlepszy sposób ze wszystkich ponieważ daje sporo światła można wybrać kolor i wbudować w sufit czy ściane.
Wchodzimy w "wybierz teksture" w okienku "wall" i "pack" ustawiamy na "ALL" a w Search a texture" wpisujemy "light".
Wyskoczy nam 20 tekstur lecz tylko nie które świecą. Zaznaczyłem je na czerwono.
Czerwone jak i niebieskie neony możemy wykorzystać np na respach TT i CT. na tym przykładzie pokaże wam jak mozna je ustawić
Najpierw zrobimy resp TT. Wybieramy teksture scian u mnie bedzię z czerwnymi scianami
Robimy mały budyneczek.
Teraz z obiektów wybieramy dach - trzeci w drugim rzędzie.
Ustawiamy go przy lewej scianie.
Klikamy na niego prawym klawiszem myszy i wybieramy opcje.
Górny suwak ustawiamy na 16.
Nastepnie znowu klikamy na niego prawym klawiszem myszy i wybieramy "tekstura".
Wybieramy nasz neon (w moim przypadku czerwony).
Usatwiamy kilka terro i zakrywamy sufitem. I nasz resp TT gotowy.
Robimy identycznie z respem CT. Czyli budujemy mały budynek tym razem z niebieskimi scianami.
Gdy juz mamy gotowe w teksturach wybieramy neon (teraz niebieski).
Ustawaimy dolny suwak na 112 a gorny zostawiamy na 128.
Kładziemy go pod sciane, ustawiamy pare CT i robimy sufit. I mamy gotowy resp CT.
Mozemy oczywiscie robic to na różne inne sposoby. Tylko zalezy od was. ;P
Pozdrawiam ZGred
Poradnik by ZGred
Offline