ZGred - 2014-06-22 12:15:59

Gdy tworzymy mape ze światłem niema żadnych problemów. Lecz gdy zrobimy jakiś zamknięty budynek zaczynają się ciemności i trzeba troche pomieszczenie rozjaśnić. W tym poradniku pokaże wam pare sposobów ;)

1. Podstawowym źródłem światła w pomieszczeniach u każdego z was na pewno jest Neon z obiektów.
http://s27.postimg.org/5z8dek9yr/image.png
Klikamy wstaw obiekt i ustawiamy pod sufitem i gotowe.
http://s8.postimg.org/67hw0ts0h/image.jpg

2. Innym rozwiązaniem jest wykorzystanie światła z mapy ;)
Gdy zbudujemy już budynek wtedy bierzemy sie za sufit.
http://s27.postimg.org/4j1ga5wfn/image.png

Sufit robimy jak chcemy lecz trzeba pamietac zeby zostawić otwor w suficie dość duży żeby wiecej światła wpadało ;)
http://s27.postimg.org/ncn975unn/image.png

Ale my chcemy zamkniete pomieszczenie bez otworu w dachu... Nic prostszego ;)
Piętro ustawiamy (w moim przypadku) na 1e.
I ustawiamy sufit, "wlaczony" i "pod" ustawiamy jakieś szkło. Środek bez różnicy i tak widać nie bedzie ;)
http://s27.postimg.org/mti5xw38z/image.png

Wstawiamy w wolne pole.
http://s27.postimg.org/osyrpaxkj/image.png

Klikamy prawym klawiszem myszy na nasze szkło i włączamy "opcje". Włączamy przezroczystość i wpisujemy 230.
http://s27.postimg.org/zaotl1yer/image.png

I gotowe ;)
http://s28.postimg.org/uucjggtbd/image.jpg

3. Kolejny sposób lecz chyba najgorszy bo daje najmniej światła ;) Jest postawienie w budynku automatu z obiektów.
http://s22.postimg.org/rcthmlrjl/image.png

Daje on troche światła i może tez udekorować nasze pomieszczenie.
http://s28.postimg.org/werippxex/image.jpg

4. Ostatnim sposobem Jest wykorzystanie neonów z okienka z teksturami.
Moim zdaniem najlepszy sposób ze wszystkich ponieważ daje sporo światła można wybrać kolor i wbudować w sufit czy ściane.
Wchodzimy w "wybierz teksture" w okienku "wall" i "pack" ustawiamy na "ALL" a w Search a texture" wpisujemy "light".
http://s28.postimg.org/9h5o2z14d/image.png

Wyskoczy nam 20 tekstur lecz tylko nie które świecą. Zaznaczyłem je na czerwono.
http://s28.postimg.org/6ocgiy0rx/image.png

Czerwone jak i niebieskie neony możemy wykorzystać np na respach TT i CT. na tym przykładzie pokaże wam jak mozna je ustawić ;)
Najpierw zrobimy resp TT. Wybieramy teksture scian u mnie bedzię z czerwnymi scianami ;)
http://s8.postimg.org/usv2wv28l/image.png

Robimy mały budyneczek.
http://s8.postimg.org/uhdmk3lsl/image.png

Teraz z obiektów wybieramy dach - trzeci w drugim rzędzie.
http://s8.postimg.org/oumbjqplh/image.png

Ustawiamy go przy lewej scianie.
Klikamy na niego prawym klawiszem myszy i wybieramy opcje.
Górny suwak ustawiamy na 16.
http://s8.postimg.org/djjnvdiqd/image.png

Nastepnie znowu klikamy na niego prawym klawiszem myszy i wybieramy "tekstura".
Wybieramy nasz neon (w moim przypadku czerwony).
Usatwiamy kilka terro i zakrywamy sufitem. I nasz resp TT gotowy.
http://s8.postimg.org/amwmv3cwl/image.png http://s11.postimg.org/evp30tm7z/image.jpg

Robimy identycznie z respem CT. Czyli budujemy mały budynek tym razem z niebieskimi scianami.
Gdy juz mamy gotowe w teksturach wybieramy neon (teraz niebieski).
Ustawaimy dolny suwak na 112 a gorny zostawiamy na 128.
http://s28.postimg.org/5xy0pavzh/image.png

Kładziemy go pod sciane, ustawiamy pare CT i robimy sufit. I mamy gotowy resp CT.
http://s11.postimg.org/yyhn9bzcz/image.png http://s29.postimg.org/9xgemupf7/image.jpg

Mozemy oczywiscie robic to na różne inne sposoby. Tylko zalezy od was. ;P

Pozdrawiam ZGred

Poradnik by ZGred

www.oi.pun.pl www.pokemon-life.pun.pl www.mybike4life.pun.pl www.dreamteam2.pun.pl www.swsimgrafika.pun.pl